Allt med borrelia, sjukhus osv..



Tänkte ta det på en gång. Jag har under flera månader fått svimanfall och hållt på att svimma, jag har varit ovanligt blek, inte haft bästa aptiten direkt, haft ont i leder, ryggen, varit extremt trött, blivit kallsvettig, börjat skaka helt plötsligt osv. Jag har också under några månader haft ett märke på låret. Det är illrött, svullet & så är det som en ring. Innanför ringen är det ljusare & sen mitt i ringen är det en röd prick. Jag har bara trott att det är exem eller nått så jag har inte sagt nått till mina föräldrar. Dom har vetat om att jag har hållt på & svimma osv, men det är inget vi har tänkt på mer.
Men igår när jag skulle gå & lägga mig så fick pappa & Isabel syn på mitt såkallade "exem" & dom reagerade på en gång. Dom såg att det inte alls var något exem.
Isabel trodde då att det var ett fästingbett som typ utvecklats till borrelia! Så vi sökte lite på internet och fick upp en massa fakta om det. Och alla symtom stämde in på mig! Så vi ringde till akuten. Dom sa att vi ska komma in på torsdag för att börja någon "behandling". Så jag har antaligen fått borrelia, nästan 100 säkra. Jag är skit rädd! Det är ju sånt som man alltid var så rädd för när man var liten, och nu har man det på riktigt typ. Man kan ju bli riktigt riktigt sjuk, och om det går för långt så kan man dö. Åååh, läskigt!! Vi vet ju inte hur långt det har gått än. Utslaget får mig att må illa typ, euw. Jag har antagligen haft det här ända sen i somras, vilket får allt mycket allvarligare. Jag hoppas iaf att allt kommer gå bra & att jag blir frisk så fort som möjligt! Berättar mer när jag vet mer.
Nu vet ni iaf. Har ni frågor, så fråååga! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Take it easy girl! Dö är och ta i, känner många som haft borelia, till sista sekund och alla mår prima! En snygg tjej som du kommer det gå toppen för! :)

2012-02-22 @ 07:19:57
Postat av: Mia

Ta hand om dig! :) <3

2012-02-24 @ 12:57:03
Postat av: Mia

Ta hand om dig! :) <3

2012-02-24 @ 12:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0