Bilder på mig & Keepen från i tisdags

Alltså det ridpasset och det förra gången söööög. Jag & Keepen funkar verkligen inte tillsammans någonstans!
Jag vet inte, jag får bara inte till det. Fast som Anna Karin (min ridlärare) sa, han är skit svår. Han tar inte skänkeln ärligt samtidigt som han inte tuggar på bettet ordentligt. Sen helt plötsligt får han sina ryck och börjar hoppa på stället och beter sig. Så det slutar med att han går med huvudet rätt upp och man får inte med bakbenen eller nånting. Dom sista 20 till 30 minutrarna så satt jag bara där på han & gjorde inte ett piss, hah. För jag visste att det ändå inte skulle bli bättre, tyvärr. Hans vänster sida är extremt stel och han känns jätte svår att fatta galopp på. Eller ibland får man till några bra galopp fattningar, men ibland bara går det inte. Jaja, jag får tänka på att han är ung fortfarande. Tur att han är rätt så söt iaf!

 


Kommentarer
Postat av: kelle

OMG va fiin häst :D ääälskar hästar har egna men brukar inte träna eller så med dom mest min syster haha :)



ville bara säga fiin häst som sagt o gillar din blogg :) ! kolla gärna in min blogg om du vill puss

2012-03-02 @ 13:31:42
URL: http://kellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0