Islänningar

Efter att ha ridit Amandas islänning så har jag börjat ha ögonen mer på dom. Satt t.ex för några dagar sen och kollade vad det fanns för islänningar till salu. Har också suttit och kollat på youtube på massa fina islänningar! Jag vet ju dock inte så mycket om just den rasen osv, men jag skulle verkligen vilja lära mig mer.
Funderar på att börja rida på ett stall med bara islänningar. Vi har ett sånt stall inte alls långt ifrån vart jag bor... Vad tycker ni? Något jag borde prova på? Jag är iaf helt såld på dom! Så extremt fina.
Hittade dessa videos på Amandas blogg.
Det andra klippet är ju helt otroligt, kolla bara på gubben! Han rör sig inte ur fläcken typ.
Fan vad coolt!

Kommentarer
Postat av: Carro :)

Det borde du kanske pröva! Red förut på en ridskola som endast hade islandshästar + shetlandsponnyer. Red mest isisarna sista tiden där. Det var jätteroligt. Just dom isisarna var helt underbara, tyvärr så avlivades min favvo pga benbrott på nyårsnatten. Men det var roligt. Tex att tölta, det är rätt så roligt. Sry om det blev en konstig kommentar.. är rätt så trött!

2012-01-22 @ 01:07:13
Postat av: sofia

tycker absolut att du ska testa om du vill det! :) Jag hatade hoppning och det var därifrån som jag tog kontakt med islandshästarna. Och fast är jag ;)



Du lärde dig ju otroligt snabbt när jag och amanda sa hur du skulle göra. Så du kommer ju lära dig rida islänningar på nolltid! :)

2012-01-22 @ 21:07:04
URL: http://littlehide.blogg.se/
Postat av: Amanda venäläinen

Åh vad glad jag blir Veronica :) jag själv tycker det låter som en jätte bra ide! <3

2012-01-23 @ 09:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0