Stallet

Det var jävligt länge sen jag skrev om ett ridpass liksom. För de första så har jag inte varit i stallet så mycket på senaste tiden, sen har jag inte kännt att det har varit de viktigaste att skriva om liksom. Men iallafall, kan skriva om dagens.



Jag red mitt fina mongo Cheer Guy. Var otroligt länge sen jag red han & har verkligen saknat att rida han! Så det var kul. Vi red iaf till en hage och höll oss på en volt. Skritten var han fin i som alltid. Men såfort man kommer fram i trav så låser han sig och stretar imot. Det gick bra sen efter att ha stretchat och mjukat upp honom lite. Då blev han fin i både skritten och traven. Lugn, mjuk, sammarbetsvillig & runt i formen. Precis som jag ville ha honom. Han kunde fortfarande komma lite i obalans men såfort jag hjälpte han så balanserade han upp sig igen.
Galoppen får vi öva mer på. Iofs så vet jag att han kan! Han var väldigt pigg då vi var ute så han var typ mer i luften än på marken men det gick bra. Han är så fin mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Petra

Åhhh finisar! <3

Svar: Hihi! Han är fin <3
veronicaburman.blogg.se

2012-05-22 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0