Vart ska det här sluta?

Jag är sååå stressad. Har varit hemma från skolan i 1 & en halv dag och ligger redan efter. I allt typ. Jag pallar inte. Stressar fan sönder. Varför ska dom ha så jävla mycket i 8an för? Allt blir bara värre då. Alla ungdommar blir mycket mer stressade, och inte fan går nått utav det lärarna lär oss in i huvudet! Allt går bara in och sen ut för att det redan finns så mycket annat att tänka på. När man pluggar till prov/läxförhör så pluggar man bara så att man kan det tills den dagen, sen dagen efter är mer än hälften glömt. Allt slutar med att det ända man gör om dagarna är att plugga, och man får fortfarande inte allt gjort. Man har ingen jävla fritid längre. Bara man skiter i plugget 1 eftermiddag/kväll så ligger man fan efter. Tycker inte det är rätt! Vi får sån jävla press på oss. 
Först allt det här med att vi tjejer ska sminka oss på det sättet, vi ska ha tight kropp, vi ska bete oss så, och göra så och lalala. Killar ska se ut så, om dom gillar Justin Bieber är dom bögar och blablabla. Bara DET är en sån jävla press. Att man hela tiden måste typ spela nått? Jäkligt lätt för vissa att säga "men skit i vad alla andra säger" men nej, det är inte att bara skita i vad alla andra säger. För man bryr sig om vad andra tycker. Jag bryr mig iaf, och jag vet att det finns sååå många andra tjejer som också bryr sig. Vissa vågar erkänna det, andra inte. Jag erkännr nu. Jag bryr mig så sjukt mycket om vad andra ska tycka om mig. Visst är jag stark och så, men dom flesta tjejer bryr sig på något sätt. Alla blir rädda för varandra och alla ska visa sig vara bättre än den andra. Den som har flest likes på sin bild är den som är snyggast och lalala. 
 
Om jag ska säga min åsikt så tycker jag fan inte det är konstigt att vi umgdommar börjar röka och dricka! För med all den här jävla pressen från alla olika håll så är det inte lätt. Inget är lätt. Man vill bli omtyckt av både killar och tjejer, man ska inte plugga för mycket för då blir man pluggis, utan man ska helst ha lite attetyd och skita i det mesta som har med skolan att göra. Samtidigt så hör man i huvudet hela tiden sig själv säga att man borde plugga. Få bra betyg och lyckas. Men man vågar inte. För man är rädd för vad alla andra ska tycka. Man blir stressad och osäker. För man har olika sidor i sig själv som säger olika saker. Stressad över plugget för man hör hur mycket läxor och skit man har, men samtidigt vill man inte göra det för då klassas man så tönt. Man måste se bra ut varje dag för att ens bli omtyckt. 
Nej, jag tycker det här är så jävla fel. Jag tycker det inte är konstigt att vi ungdommar dricker och röker, som jag skrev. Det är fan ens ända chans att släppa allt och ha KUL på riktigt. Iallafall när man dricker. 
Rökningen är det lätt att man börjar med när man har all den här pressen. Man blir lugnare och det känns bra. Det är också lätt att börja med det för det är nått många gör. Det är lite "förbjudet" och man vill testa & tillslut har man börjat. 
Jag tycker hur vi lever är så jävla sjukt. Kom igen, vi är 14 år (och yngre & äldre) och har redan den här pressen. Vart fan ska det här sluta? 
Det här är MIN åsikt och jag begär inte att någon ska hålla med mig. Såhär tycker jag iaf. 

Kommentarer
Postat av: Petra

Håller verkligen med dig veronica! <3

Svar: Skönt att höra att nån gör det iaf! Haha. Jag saknar dig. puss <3
veronicaburman.blogg.se

2012-09-12 @ 16:43:11
URL: http://www.alwaystry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0